Більшість людей вважає, що Генрі Форд винайшов автомобіль. Всі впевнені, що Генрі Форд винайшов конвеєр, хоча за 6 років до Форда деякий Ренсом Олдс у виробництві використовував рухомі візки, а стрічкові транспортери вже застосовувалися і на зернових елеваторах, і на м'ясокомбінатах у Чікаго. Заслуга Форда в тому, що він створив потокове виробництво. Він придумав автомобільний бізнес. Коли підприємства стали економічно організовані, з'явилася затребуваність у менеджері. XX століття стало століттям управління. Але щоб до цього прийти, на початку століття повинні були з'явитися творці. Таким творцем і був Генрі Форд. І за це він визнаний журналом «Fortune» кращим бізнесменом XX століття. Компанія «Ford Motor» все ще залишається економічним дивом, і деякі інновації, впроваджені Генрі Фордом і його компанією, назавжди змінили Америку і навіть весь світ. Зробивши своїми руками перший автомобіль, Генрі Форд увійшов в азарт, і незабаром взявся за створення цілого ряду машин, не припускаючи, що незабаром стане носити гордий титул "Автомобільного короля" Америки. Автомобіль - не розкіш, а засіб пересування!
2. Конвеєр.
2.1. Передумови створення конвеєра.
Епоха масового виробництва і економії від масштабу почалася з американської автомобільної промисловості. Компанія «Oldsmobile» перша запровадила у себе недвижущуюся складальну лінію. Після пожежі, яка знищила завод компанії в Детройті в 1900 р., «Oldsmobile» уклала договір з місцевими машинобудівними підприємствами на виготовлення і поставку деталей і вузлів на знову побудований завод, де вони транспортувалися від робітника до іншого з метою остаточного складання. Завдяки цій технології випуск автомобілів був збільшений з 400 в 1901 р. до 5 000 в 1903 р. Автомобіль фірми «Oldsmobile» продавався тоді за $ 650 і став першим загальнодоступним автомобілем в Америці. І все ж компанії «Oldsmobile» не вдалося зробити свій автомобіль масовим. Вирішив це завдання геній Генрі Форда. Метою Форда було створити автомобіль, який міг би купити будь-яка людина незалежно від роду його занять. Цій меті Форд досяг в 1913 р., коли встановив першу рухому лінію зборки. Рівно за 5 років до цього Генрі Ліленд з компанії «Cadillac Automobile» вразив світ виробництвом практично бездоганних взаємозамінних частин, продемонструвавши простий експеримент. Поки Лиленда осінило, деталі зазвичай проводилися для конкретних автомобілів і підганялися з особливою точністю, і на це йшло багато часу. У 1908 р. Ліленд відправив три «Кадилака» до Англії, де вони були розібрані і їх деталі були перемішані з іншими компонентами, взятими з торгових складів. Потім з деталей були зібрані три функціонуючих «Кадилака». Швидкий темп робіт і економія стали можливими завдяки використанню взаємозамінних деталей.
|