Економічна характеристика автомобільного транспорту. ... транспорт повинен йти хоча б на крок попереду інших секторів економіки ... Транспорт не повинен стояти на місці. Він повинен постійно розвиватися разом з іншим галузями економіки і навіть випереджати їх так як то нього багато залежить. Один із шляхів розвитку транспорту, як я говорив вище, є оснащення транспорту висококваліфікованими трудовими кадрами. Транспортному комплексу потрібні високо кваліфіковані трудові кадри. І не просто кваліфіковані водії, автомеханіки та ін, а кадри пов'язані з економічним плануванням, розподілом, забезпеченням - логісти. До 1980 року в жодній енциклопедії, ні в одному довіднику не було цього поняття. А вже 1990 роки цей термін у всіх «не чутками». В даний час вже з усією серйозністю стоїть питання про підготовку кадрів у сфері логістики. Логістика-це нова галузь науки, яка присвячена вивченню переміщення товарів від виробника до одержувача та участі в ньому транспортних систем. Тому всі транспортні системи є логістичними. Всі процеси, які супроводжують переміщення товарів: складські, фінансові, трудові і т.д. - Теж є логістичними. У Московському автомобільно-дорожньому університеті створені всі умови для розвитку логістики та підготовки фахівців у цій новій галузі знань. Московський університет став первістком з підготовки логістів в Росії. І можна сказати, що логістика в Росії почалася саме з цього університету. Використовуючи колосальний науковий потенціал, створивши сучасні навчальні програми в галузі транспортної політики, законодавства, інженерного захисту навколишнього середовища, сервісу, сертифікації послуги, маючи серйозну базу, МАДІ ТУ створив весь комплекс програм з підготовки фахівців-логістів. В даний час планується ввести підготовку фахівців з логістики трьох кваліфікацій. Перший рівень - вища освіта з присвоєнням кваліфікації менеджер-логіст і паралельно з цим, з урахуванням спеціалізації - менеджер-транспортний експедитор. Другий рівень-післявузівська перепідготовка кадрів з вищою освітою для транспортного комплексу з присвоєнням кваліфікації - менеджер інтермодальних перевезень. Третій рівень - підготовка технічного персоналу з присвоєнням кваліфікації - оператор інтермодальних перевезень. Л. Миротин підкреслив, головне не втратити час з організації інтенсивної роботи в частині підготовки фахівців з логістики, інакше можна дуже сильно відстати в цьому питанні від розвинених країн. Зараз, коли наша країна інтегрується у світовий ринок, це особливо важливо. Логіст - це елітарна спеціальність. Вона має четверте місце на ринку фахівців різних професій. Логістика стала тією сферою діяльності, яка дозволить нашій країні і, зокрема транспортної галузі зробити ривок в ринок. Дуже важливо, щоб транспорт громадського користування не залишився від цього осторонь.
Пожвавлення економіки викликало зростання попиту на транспортні послуги. Як і в усьому світі, розвиток ринку супроводжується значним зростанням автоперевезень. Їх обсяги виріс на 6%. На 18% підвищився вантажообіг морських портів, на 13%-обсяги діяльності промислового транспорту. Вперше за останні роки відзначено зростання та обсягів вантажообігу автомобільного транспорту, який склав близько 3%. Якщо в попередні роки галузь закінчувала зі збитками, то вже з 1999р. Отримано близько 7млрд. руб. і ця цифра зростає. Число ж збиткових підприємств скоротилася. Індекси внутрішніх транспортних тарифів на протязі року були нижче, ніж інфляція. Це говорить про те, що автотранспорт розвивається, хоч і повільно, але розвивається. Наприклад, значно зросли перевезення вантажів на Монголію-на 63%, на Китай-30%. Більш ніж в 3 рази зросла кількість перевезень на Туреччину. Передбачається збільшення попиту на перевезення вантажів в Іран і Сирію. Перевезення пасажирів автобусами у міжнародному сполученні зросло на 24%, а в російському транспортом - на 29%. Частка російських пасажирських перевізників зросла на 46.2%, 87% міжнародних пасажирських перевезень здійснюється в країни СНД, Прибалтику, а також у Китай, Фінляндію та Польщу. Між Росією і 18-ма країнами працюють 440 регулярних автобусних ліній, з них 126 між Росією і Україною. Протяжність збільшилася автодоріг збільшилася на 7тис.км., що на 27% більше, ніж у 2000. На дорожньої мережі з'явився ряд унікальних споруд, таких як нові мости через Об у Сургуті, через Волгу у Саратова. У роботі автотранспортної галузі менш відчутні, ніж у цілому, позитивні процеси і позитивні тенденції, але вони явно є.
|