Керівництво японських компаній основну увагу приділяє створенню глобальних виробничих систем, які, як вважається, будуть більш стабільними, ніж в окремих країнах, і менш схильними політичним і економічних катаклізмів, що можуть виникати в окремій країні. Передбачаються скорочення постачальників, орієнтація на здатних забезпечувати світові стандарти. У розрахунок береться і те, що різні регіони мають свої переваги у виготовленні тієї чи іншої продукції. Міжрегіональна кооперація у виробництві комплектуючих, на думку японських економістів, дозволить знизити витрати виробництва, краще використовувати конкурентні важелі. За оцінками японських фахівців, і всередині країни потрібна реорганізація галузі. Необхідно скорочення надлишків потужностей, що вже фактично почалося. Вважається, що 11 компаній - занадто багато для галузі. Скорочення їх числа дозволить раціоналізувати виробництво. На 31 березня 1998 загальні виробничі потужності всередині країни оцінювалися приблизно в 14 млн. автомобілів на рік. За даними профспілок, у галузі було зайнято близько 850 тис. осіб, з них на складальних підприємствах - 160 тис. і 690 тис. - на заводах, що постачають комплектуючі вироби. Піка виробництва усередині країни галузь досягла в 1990 р. - 13,49 млн. автомобілів. Потім виробництво дещо скоротилося, і в 1997 р. воно становило вже 10,97 млн. автомобілів, з них легкових - 8,49 млн., вантажних - 2,42 млн. і автобусів - 62 тис. штук. У 90-х рр.. питома вага продукції автомобілебудування у ВВП Японії становив приблизно 10%. Це найбільша за обсягами продажів галузь національної обробної промисловості. На внутрішньому ринку щорічно продається 5-6 млн. автомобілів. Сумарний оборот всіх автомобільних компаній країни - близько 25 трлн. ієн у рік. З 11 компаній по внутрішніх продажу в 1997 р., як і в усі повоєнні роки, лідирувала компанія «Тойота мотор» (38,9%), за нею йшли «Ніссан мотор» (20,3%), «Хонда мотор» ( 10,9%), «Міцубісі моторз» (8,3%), «Мазда мотор» (5,9%). На решту 6 компаній («Ісузу моторз», «Фудзі хеві індастріз», «Дайхацу мотор», «Хино моторз», «Судзукі мотор» і «Ніссан дідзеру коге») доводилося 9,0% продажів.
|