Середа, 21.08.2019, 16:19

Вітаю Вас Гість

Купити машину


Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » 2013 » Квітень » 19 » Петро фрезою
22:35
Петро фрезою

Петро фрезою
1844 - 1918

     O дитинстві і юності Петра Фрезі, одного з конструкторів першого російського автомобіля, майже нічого не відомо. Знаємо лише, що народився він в 1844 році і в 1865-му закінчив Петербурзький гірничий інститут, отримавши диплом і право на чин поручника (і в ті часи після закінчення деяких вузів присвоювали військові звання).
    Життя - суцільна низка питань. Як виявився молодий гірничий інженер, що тільки що отримав диплом, на екіпажної фабриці Карла Карловича Нелліса, навіть припустити важко. З гірським справою це ремесло, здається, жодним чином не пов'язано. Як би то не було, але з другої половини шістдесятих років Петро Олександрович Фрезі міцно поєднав свою долю з будівництвом екіпажів - від карет до вантажних платформ.
    Розумний, грамотний, здатний молодий інженер швидко завоював симпатії господаря і незабаром став керуючим фабрики. Справи на підприємстві з приходом Петра Фрезі помітно покращилися, і не було нічого дивного, що Карл Карлович взяв його в компаньйони. На будівлі фабрики з'являється вивіска: "Екіпажна фабрика Нелліса і Фрезі", яка була заснована К. Нелліса в 1827 р. Вона розміщувалася в будинку № 10 по Ертелеву провулку і була відома високою досконалістю колясок, карет, дрожок (досі в С. -Петербурзі збережена карета, виготовлена ​​в 1866 р. фабрикою "К. Нелліс" для дружини російського царя Олександра III). Фрезі, схильний до винахідництва, розробив немало удосконалень у кінних екіпажах. Наприклад, серед запропонованих ним оригінальних технічних рішень - "нова система увескі екіпажів на лежачих ресорах", захищена Привілеєм № 10408 від 28 грудня 1883 році. Екіпажі Фрезі, як і двигуни Яковлєва, демонструвалися в 1893 р. в Чикаго
    Поступово компаньйон в управлінні фабрикою виходив на перше місце, все помітніше відтісняючи старіючого господаря, у якого до того ж не було спадкоємців. На початку дев'яностих років над будівлею була піднята нова вивіска: "Екіпажна фабрика Фрезі і Нелліс".
    Її продукція йшла в столиці нарозхват, і авторитет фірми настільки зріс, що їй було запропоновано показати свої екіпажі на Всесвітній виставці в Чикаго, присвяченій чотирьохсотріччю відкриття Христофором Колумбом Америки і тому названої Колумбовой. Вона відкрилася в червні 1893. Продукція екіпажної фабрики "Фрезі і Нелліс" була помічена, і виставковий комітет нагородив її бронзовою медаллю і почесним дипломом.
    Звичайно, отримати нагороду на Всесвітній виставці - справа почесна, але нам здається, що в далекому Новому Світі відбулася подія, що мало для Петербурга і всієї Росії більш важливе значення. У Чикаго зустрілися дві непересічні особистості - Петро Олександрович Фрезі і Євген Олександрович Яковлєв, який представляв на виставці двигуни власної конструкції і теж був відзначений бронзовою медаллю та почесним дипломом. Саме тут, на стендах, вони побачили експериментальний зразок автомобіля Карла Бенца моделі "Вело", не один раз стояли біля нього і саме тут прийшли до рішення спільними зусиллями створити свій, російський автомобіль. Ймовірно, не зайве нагадати, що на цій виставці не могло бути машин американського виробництва. Перша з них була побудована Генрі Фордом два роки по тому, в 1895-му.


У кінці 1898 Петро Фрезі представляє на розгляд імператора Статут Акціонерного товариства будівництва та експлуатації екіпажів та автомобілів "Фрезі і К". У липні 1899 був отримана відповідь: "Государ Імператор Статут Акціонерного товариства будівництва та експлуатації екіпажів та автомобілів" Фрезі і К ° "розглянув і Височайше затвердити зволив в Петергофі в 11 день червня 1899".
    У 1902 році фірма "Фрезі і К" створює перший в Росії тролейбус, будує свій перший автомобіль-омнібус (автобус), виконує перший і єдиний замовлення військового відомства на споруду восьми механічних екіпажів для військових маневрів під Курськом. Звичайно, про таке мізерному замовленні можна сказати, що на безриб'ї і рак риба, але успішне випробування автомобілів Фрезі у важких умовах військових навчань стало для фірми непоганою рекламою. На наступний рік поштове відомство замовляє вже чотирнадцять автомобілів для Головпоштамту Петербурга. Жовті поштові автомобілі-фургони стали звичними для мешканців столиці. До речі, експлуатацію цих машин, так само як і укомплектування водіями, "Фрезі і К" взяла на себе. На превеликий жаль, в ніч з 26 на 27 березня 1904 у вогні згоріли майже всі самохідні екіпажі Головпоштамту. Розслідування так і не визначило причини пожежі.
    Ще раніше, на початку 1903, який П. Фрезі спіткала інша невдача. 21 січня Міська дума почала розглядати його прохання відкрити "автомобіль-омнібусний" рух у Петербурзі за двома маршрутами. Від міської влади не було потрібно ніяких витрат, але в Думі прохання дебатувалася два тижні, і лише 5 лютого дали дозвіл терміном ... на три місяці. Від такого "подарунка" Фрезі відмовився, визнавши його образливим.
    У жовтня 1904 року фірма "Фрезі і К" виконує замовлення торгової фірми "Жорж Борман" і продає їй п'ять своїх машин. Власник
 Фірми - Григорій Борман був консулом Румунії при дворі імператора Росії і мав можливість придбати автомобілі в будь-якій країні, але вважав за краще машини петербурзького виробництва. Він не помилився: автомобілі працювали чудово, доставляючи товари не тільки по Петербургу, а й у його передмістя.

    У 1905 році фірма створює небачений до того автомобільний потяг з активними причепами. На автомобілі-тягачі був встановлений двигун внутрішнього згоряння, що приводив у дію електричний генератор. Струм від нього чинив і на двигуни самого тягача, і на всі шість причепів. Таким чином, причепи як би "допомагали" своїми моторами тягачу.
    П. Фрезі запропонував використовувати цей автопоїзд для пасажирських перевезень на міських маршрутах, але міська управа прийняла таке рішення, яке фактично закрило шлях цьому російському винаходу. Коли, доведений до відчаю, Фрезі продав французькій фірмі "Де Діон-Бутон" свій поїзд і у Франції через пару років з'явився йому подібний (полковника Ренара), про це заговорили всюди. Імператор Микола II придбав французький потяг, і російська преса постійно повідомляла, як він "трудиться" на благо царя. Те поїзд перевозив імператорські речі з Царського Села в Петергоф, то доставляв їх назад, то забезпечував матеріалами будівництво в Царському Селі ...
    З 19 травня по 4 червня 1907 (за старим стилем) у Петербурзі проходила Перша Міжнародна автомобільна виставка. У ній взяла участь фірма "Фрезі і К". Виставковий комітет одностайно вирішив нагородити її Великою золотою медаллю за виробництво кузовів і розповсюдження автомобілів у Росії. Зауважимо принагідно, що на Заході якесь зубожіле кузовне виробництво іменувалося не інакше, як автомобільний завод, в Росії ж налагоджене автомобільне виробництво називалося кузовним.
    По суті, створення автопоїзда з активними причепами було лебединою піснею фірми "Фрезі і К" та його власника, творця першого в Росії автотранспортного підприємства. У 1910 році Петро Олександрович Фрезі продає свою фірму Автомобільному відділу Російсько-Балтійського вагонобудівного заводу (РБВЗ), який відкрив у Ертелевом провулку, 10 станцію технічного обслуговування автомобілів "Руссо-Балт".
    24 квітня 1918 гірський інженер Петро Олександрович Фрезі помер і був похований на Нікольському кладовищі, що у Олександро-Невської лаври.
    


Заслуговує на увагу питання про марку першого російського автомобіля. Судячи з публиковавшейся в ті роки рекламі, наприклад в петербурзькій газеті "Новий час" (з 27 травня 1896 р. за 17 квітня 1900 за старим стилем), машина однозначно була представлена ​​як виріб заводу Є. А. Яковлєва. У той же час "Журнал новітніх відкриттів і винаходів" (1896. № 24. С. 2-3) повідомляв, що "за цю справу взялася відома фірма в Петербурзі" Фрезі і Ко "(кол. Нелліса), завершальна споруду двомісного екіпажу з бензиновим двигуном, які надходять для відправки на Нижегородську виставку. Фірма "Фрезі і Ко" побудувала тільки екіпаж, двигун ж побудований С.-Петербурзьким заводом газових і гасових двигунів Є. А. Яковлєва ".
На підставі цієї цитати слід припустити, що Фрезі належить пріоритет у створенні машини. Однак суперечка допомогло вирішити вивчення фірмової латунної таблички на спинці сидіння. Вона видно на яке зберігається у Нижегородському обласному архіві єдиному негативі зі знімком першого російського автомобіля. На табличці проглядається наступна напис: "Екіпажі, фабр, фрез і К ° машинно-буд. Завод' Є. А. Яковлєва. С.-Петербург". Вона дозволяє всі суперечки і дає право вважати цю машину виробом Яковлєва та Фрезі.
Чи був побудований один примірник або партія машин? У рекламному оголошенні "Нового часу" середини 1897 завод Е. А. Яковлева пропонував саморушні екіпажі (зауважте, у множині!) З швидким виконанням замовлень і помірними цінами.
На жаль, в 1898 р. Яковлєв помер, а його компаньйони не проявили інтересу до подальшого розвитку автомобільного виробництва. Проте До 1900 р. російські винахідники не раз заявляли про себе як про фахівців, здатних створити саморушний екіпаж не тільки з паровим або електричним двигуном, а й з двигуном внутрішнього згоряння.
Конструкція Яковлєва і Фрезі відкрила нову епоху у вітчизняному транспортному машинобудуванні, і з 1896 р. ми вправі вести відлік історії автомобілебудування нашої Батьківщини.



[BMW]

[Автомобіль]
Порядок списання сезонних шин (0)
[Audi]
2008’ AUDI Q7 351 605 грн. (0)
[BMW]
1996’ BMW 520I 55 934 грн. (0)



Категорія: Автомобіль | Переглядів: 411 | Додав: FreeDOM | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Copyright //kupyty-mashynu.at.ua © 2019 | Конструктор сайтів - uCoz