Сутність що просувалася складальної лінії.
У 1913 р. Генрі Форд об'єднав компанії «Oldsmobile» і ідею Ліленда у своїй знаменитій рухається складальної лінії. Автомобільна рама рухалася по цеху на конвеєрній стрічці, в той час як робочі по обидва боки лінії встановлювали деталі на раму. У 1908 р. до установки просувалася складальної лінії модель Т коштувала близько $ 850. Це було дорожче, ніж у «Oldsmobile», і перевищувало купівельну спроможність більшої частини промислових робітників. Після того як була впроваджена лінія, модель Т можна було виготовити менш ніж за 2 години і вона коштувала близько $ 400. Ця ідея була настільки успішною, що більше 15 років, з 1913 р. до кінця 1928 р., половину всіх проданих у США автомобілів складали «Форди». У відповідності з теорією складальної лінії кожна операція розбивалася на послідовний ряд простих завдань. Кожне з них не вимагало великих розумових зусиль. Очікувалося, що гарні навички праці забезпечать випуск продукції більше за кількістю і краще за якістю. Майстровий і підмайстер, а також їх акуратний, але відносно дорогий спосіб виконання практично зникли. Була отримана неймовірна економія. Випуск продукції у Форда за період 1911 - 1912 рр.. склав 78 400 автомобілів при чисельності зайнятих 6867. У наступному році обидва показники - випуск і чисельність працюючого персоналу - більш ніж подвоїлася. У 1914 р., першому році функціонування просувалася складальної лінії, виробництво знову був майже збільшено, але фактична чисельність зайнятих зменшилася на 1 500.
3. Успіх Форда-підприємця. Генрі Форд побудував найбільше індустріальне виробництво початку XX сторіччя і заробив на ньому $ 1 млрд. ($ 36 мільярдів у сьогоднішніх доларах), його принципи вплинули на громадське життя США. Ці принципи були новими, з них виділимо три пункти. Перший. Він продав 15 з половиною мільйонів автомобілів "Форд-Т", конвеєр став справою звичною і необхідним. Форд на відміну від інших промисловців, зрозумів, що головна діюча сила (незважаючи на загальноприйняту точку зору, що це - висока технічна, енергетична і організаційна озброєність виробництва) - це людина, що працює на виробництві. Звідси і був зроблений радикальний на ті часи висновок: треба добре платити робітникові, як головному чинному особі у виробничому ланцюжку. Форд здивував всіх "колег": він підняв в 1914 році заробітну плату робітника вдвічі - до $ 5 на день. Мислима величина, за поданням "колег" по бізнесу, що платили в центах або як в "General Motors" - по $ 2,5. Треба сказати, що ця "ідея" Форда пережила його: зараз у США працівникам в середньому платять від $ 8 до $ 10 за годину. Цим він створив клас "синіх комірців". Його робітники збирали гроші, щоб купити "свій" автомобіль - "Форд-Т". Форд не створював попит на автомобілі, він створив умови для попиту. Другий пункт "реформи" Форда: він вирішив зробити своїх працівників співвласниками своїх заводів, тобто всі вони стали отримувати свою частку від прибутку (для цього і випускаються зазвичай акції підприємствами досі). Нарешті, третім "винаходом" Форда була ідея випускати дешеві автомобілі, доступні за ціною для самих "простих людей", тобто налагодити виробництво недорогих автомобілів: до 250 доларів, коли у інших моделі коштували від 1100 до 2500 доларів. І поки суперники дивувалися цієї "примхи" свого конкурента, сталося диво: автомобілі заводів Форда заполонили ринок, витісняючи марки інших фірм. Підприємства Форда почали працювати з великою при-бувальщиною.
До 1910 року витрати Генрі Форда на модель "Форд-Т" склали тисячі доларів. І ось, нарешті, нові моделі готові, час приступати до реклами. Яким же бути рекламному оголошенню? Реклама того часу являла собою, в основному, картинки або фотографії при мінімумі тексту. Але Форд вважав, що одне тільки художнє зображення не сприятиме продажу. Було потрібно опис - і докладний. Через кілька тижнів, читачі "Saturday Evening Post" були вкрай здивовані, побачивши чорно-біле оголошення на дві сторінки без єдиної ілюстрації, суцільно складається з тексту. • "Коли" Форд "каже, весь світ слухає". • "Купуйте" Форд ", тому що він краще, а не тому, що він дешевше". • "Досить кількох слів, щоб пояснити, чому ..." "Кількох слів" було 1200. Ці слова описували, як Генрі Форд винаходив модель "Т". Вони в подробицях викладали фінансове становище компанії "Форд". Вони перерахували всі 28 фабрик, складальних заводів і фі-філій. Подібне оголошення з'явилося вперше. Воно містило таку кількість друкованого тексту, якого не було ні в одному рекламному оголошенні. З цього приводу Форду було зроблено зауваження одним з лідерів автомобілебудування: "Автомобілі продають за допомогою фотографії, а не слів". Але Форд стояв на своєму і зумів довести свою правоту. Це рекламне оголошення невдовзі "продало" більше, ніж будь-яке інше за всю історію автомобільної реклами.
|