Технічне обслуговування рульового управління Характерними відмовами і несправностями рульового управ ¬ ня є: ослаб-ня кріплення картера рульового механізму, підвищений знос деталей рульового механізму, кульових просочлене ¬ ний тяг і важелів, ослаблення кріплення рульового колеса і рульової колонки, викришування черв'ячної пари і неправильна регулиров ¬ ка (надмірна затягування деталей) рульового механізму. Несправностями гідропідсилювача рульового приводу є: недостатній або занадто високий рівень масла в бачку насо ¬ са, наявність віз-духу (піна в масляному бачку) або води в системі, несправність насоса, підвищена витік масла в рульовому хутра ¬ низме, засмічення фільтрів, несправна робота перепускного або запобіжного клапана насоса ( періодичне зависання, за-еданіе, відвернення сідла), недостатнє натяг ременя при ¬ вода насоса. Зазначені несправності призводять до зростанню вільного ходу (люфту) кермі-вого колеса, зусилля на проворачивание обіду ру ¬ лівого колеса при повороті, стукотів в ру-лівому механізмі, до появле ¬ ню олії з сапуна насоса (гідропідсилювач рульового колеса) і т. д . Можливо заїдання або заклинювання рульового механізму. Сумарний люфт в рульовому управлінні при прямолінійному дви ¬ женні автомобіля не повинен перевищувати таких граничних зна ¬ чень, град: Для легкових автомобілів і створених на їх базі Вантажних автомобілів і автобусів ......................... ........ 10 Вантажних автомобілів ................................................ ......... 25 Зусилля, що прикладається до обода рульового колеса при вивішений ¬ них колесах, повинне бути в межах для вантажних автомобілів 30-40 Н, для легкових - 7-12 Н. Перевіряють також кріплення і стан шарнірних зчленувань тяг рульового приводу. Люфт визна-чають за допомогою динамометра-люфтометра закріпленого на ободі рульового колеса затискачами 1. Кутове переміщення колеса визначають під дією сили в 10 Н, що додається до динамометра 2. На автомобілях з гідравлічною ¬ ним підсилювачем рульового управління люфт вимірюють при працюючому двигуні. Визначення сумарного люфту не дає уявлення про те, за рахунок якого со-пряжі ¬ ня або вузла сталося його збільшення, якщо випереди ¬ кові не перевірити і під-тя ¬ нути картер рульового механізму ¬ ма, рульову сошку; устра ¬ нитка зазори в шарнірах рульових тяг; перевірити давле ¬ ня повітря в шинах і регу ¬ ліровку підшипників коліс. При ЄВ перевіряють герме ¬ тичність сполук гідро ¬ сілітеля. Переконуються в від-сутствии підтікання рідин ¬ ти. При необхідності підтягують кріплення. Перевіряють стан приводу рульового керування зовнішнім оглядом, переконавши-шись в наявності шплінтів, гайок пальців куля ¬ нірних з'єднань і у відсутності погнуте-сти тяг.
Рис. Динамометр-люфтомір При ТО-1 контролюють рульовий механізм динамометром-Люфтомір при пря-молінейном положенні коліс автомобіля. Контролюють зусилля провертання кермі-вого колеса при вивішених передніх колесах. Перевіряють і при необхідності усувають люфт в шарнірних з'єднаннях рульових тяг. Люфт зручніше перевіряти вдвох: один різко повертає кермове колесо вправо і вліво, а інший дивиться на переміщення шарнірного з'єднання. Якщо одна деталь з'єднання переміщається, а інша нерухома, то мається люфт, коли ж переміщаються обидві деталі одночасно, то люфту немає. Визначити люфт в шарнірних з'єднаннях можна також пере ¬ розміщенням тяги ру-ками в поздовжньому напрямку. Якщо, наприклад, поздовжня тяга переміщається разом із сошкою, то люфт в шарнірнірном з'єднанні відсутня. Щоб відрегулювати люфт, необхідно расшплінтовать пробку і затягувати її спеціальним ключем до відчутного опору, а потім відвернути пробку до першого положення, при якому її можна зашплінтувати. | Перевіряють шплинтовку гайок кульових пальців оглядом і, знявши кришку бачка гідропідсилювача, перевіряють у ньому рівень масла і рівень масла в картері рульового ме-ханизма, при необхідності його доливають. Перевіряють і при необхідності регулюють натягу ременя приводу насоса гідр про підсилювача (прогин під зусиллям 40 Н повинен бути не більше 8-14 мм). При ТО-2 перевіряють кріплення рульового колеса. Злегка переме ¬ ють рульове ко-лісо вздовж валу чи похитують його в напрямку, перпендикулярному площині враще-ня колеса. При обнаруже ¬ нії ослаблення кріплення знімають кнопку сигналу і подтягі-вають р гайку кріплення колеса на рульовому валу накидним ключем. Осьовий зазор в роликових підшипниках черв'яка стерновий пере ¬ дачі зазвичай регулюють прокладками, наявними під нижньою кришкою картера рульового механізму.
|