АВТОМОБІЛЬНА ПРОМИСЛОВІСТЬ - одна з провідних галузей японської економіки. Після першої світової війни автомобілебудування в Японії в основному було зайнято копіюванням американських зразків і технологій. До середини 30-х рр.. в країні був прийнятий закон, за яким всі розташовані на території Японії підприємства ставали власністю Японії. У результаті американські компанії були змушені згорнути свою діяльність в Японії. Автомобільна промисловість Японії все більше відставала від світового рівня. Розрив у технологічному відношенні різко збільшився в роки війни, коли зарубіжний досвід став взагалі недоступний. Після поразки Японії в другій світовій війні, в роки окупації, розвиток автомобільної промисловості було штучно загальмоване введенням різного роду заборон і обмежень, зокрема на випуск продукції, з боку штабу окупаційних військ. І хоча в 1949 р. вони були зняті, а підприємства автомобільної промисловості вилучені зі списку підлягають демонтажу та вивезенню з репарацій, проте кінець 40-х рр.. розцінюється як період боротьби за виживання автомобільної промисловості Японії. До того ж чималих збитків галузі в цей час наносив імпорт іноземних автомобілів. Офіційно він до 1949 р. був заборонений, але автомашини ввозилися американцями. Певною мірою розвиток національного автомобілебудування стримувався і тим, що в 40-х рр.. в керівництві Японії не було єдиної думки про перспективи галузі. Банк Японії і фінансові кола оцінювали капіталовкладення в автомобілебудування як малоперспективні. З подібним підходом були не згодні фахівці Міністерства зовнішньої торгівлі і промисловості (МВТП). Вони вважали, що ця галузь повинна стати «локомотивом промислового розвитку». МВТП рекомендувало обмежити імпорт автомобілів і сформувати власну базу для підйому галузі. У даному рефераті піде мова про автомобілебудуванні Японії і компаніях грунтують дану галузь машинобудування Японії.
|