Технічне обслуговування агрегатів трансмісії.
При ТО-1 перевіряють кріплення зчеплення, коробки передач, карданної пере ¬ дачі, заднього моста і при необхідності підтягують кріпильні деталі. Перевіряють і при необхідності підтягують кріплення під ¬ підшипників проміжної опори карданного вала. Вільний хід h педалі зчеплення перевіряють лінійкою, яку устанав ¬ люють поруч з педаллю на підлозі кабіни. Движок 1 на лінійці підводять до педалі, натискаючи на педаль рукою до появи опору ¬ тівленія. Відстань між движками 1 і 2 на лінійці вказують вільний хід педалі зчеплення. Вільний хід педалі зчеплення відповідає встановленому зазору між вижимним підшипником і важелями включення зчеплення (1,5-3 мм) і для блешні-ства вітчизняних вантажних автомобілів становить 30-50 мм, а легкових - 20-40 мм. У автомобілів сімейства МАЗ вільний хід педалі зчеплення перевіряють також, але при спущеному повітрі з пневмосистеми. У автомобілів з механічним приводом зчеплення сімейства ЗІЛ, ГАЗ, МАЗ, ЛАЗ регулюють вільний хід зміною довжини тяги приводу включення зчеплення. У зчеплення автомобілів з гідравлічним приводом "Волга", "Москвич", ВАЗ вільний хід педалі зчеплення регулюють, змінюючи довжину штока робочого (виконавчого) циліндра. У автомобіля КамАЗ привід вимикання зчеплення регулюють двома способу-ми: регулюванням зазору між штовхачем і поршнем головного циліндра і регулюванням вільного ходу важеля вилки виключення зчеплення. Зазор між поршнем головного ци ¬ Ліндрен і штовхальник поршня регулюють ексцентриковим пальцем, на якому закріплений верхній кінець штовхача. Цей зазор повинен забезпечити переміщення педалі в межах 6-12 мм. Вільний хід важеля вилки виключення регулюють за допомогою сферичної гайки штовхача поршня пневмогидроусилителя, повертаючи кото ¬ рую, слід встановити вільний хід важеля вилки в межах 3,7-4,7 мм. В результаті вільний хід педалі зчеплення повинен скласти 30-42 мм. Мастильні роботи складаються з наступних операцій. Втулки осі педалі і виделки вимикання зчеплення автомобіля ЗИЛ-130 змазування ¬ вають через прес-маслянки конс-стентной мастилом УС-1 до появле ¬ ня свіжої мастила. Вичавний підшипник змащують підкрученням на 2-3 обороту колпачковой маслянки або через дві прес-маслянки со-лідолонагнетателем (автомобілі сімейства МАЗ, КамАЗ). У автомобілів ЗІЛ-130 ви-режимних підшипник у процесі експлуатації не змазують, оскільки його заповнюють при складанні на заводі. Контролюють і за необхідності поповнюють рівень масла в коробці передач, задньому мосту, роздавальній коробці, колісної передачі заднього моста (автомобілів се-мейства МАЗ і автобусів сімейства ЛАЗ і ЛІАЗ). Змащують підшипники карданів і підшипник проміжної опори конс-стентной мастилом Літол-24 або 158 до появи мастила через спеціальний клапан на хрестовині кардана. Перевіряють стан сальників хрестовин кардана і гумових чохлів на шліцьових з'єднаннях. При ТО-2 контролюють і при необхідності регулюють при-водкоробкі пере-дач і дільника. Прочищають сапуни коробки пере ¬ дач і заднього моста. Перевіряють і при необхідності регулюють підшипники вала провідної шестірні редуктор а автомобіля зраді ¬ ням числа регулювальних шайб, що забезпечують предваритель ¬ ний натяг під-підшипників, заміняють масло. При СО замінюють масло в картерах агрегатів трансмісії в со ¬ ності з порою року. При заміні масла промивають картери трансмісії дизельним паливом і очищають магнітні пробки.
|